Zentoo

Stand LM Flower Fashion Trade Fair 2016

Trade Fair Aalsmeer 2019

Volgende week vindt de Trade Fair Aalsmeer 2019 plaats waar Zentoo samen met Fleur Market, Unicum en Samore u de vernieuwingen voor 2020 laat zien. Kleuren, vormen en verpakkingen zullen bij elkaar komen in dé trends van 2020.

Naast deze trends presenteren wij ook de nieuwe Zentoo webshop en de daarbij horende nieuwe logistieke mogelijkheden. Uiteraard staat er een hapje en drankje voor u klaar in stand nr. 3.18, vlakbij de entree bij de gele lift.
 
Openingstijden Trade Fair Aalsmeer 2019:
6 november van 09.00 u - 17.00 u
7 november van 09.00 u - 17.00 u
8 november van 09.00 u - 15.00 u

Romantische inspiratie

Zentoo chrysanten Romance, Romance Pearl én Romance Purple in een opvallend mooi buiten arrangement gecreëerd door 'Natasja Turk voor LM Flower Fashion'.

Close-up Sorbet Vanilla op het Televizier Ring Gala

Sorbet Vanilla verwerkt in een oogverblindend arrangement op het Televizier Ring Gala.

Foto & design: LM Flower Fashion

Zentoo en DJ Khaled

XL bloem installaties met Zentoo chrysanten gemaakt door LM Flower Fashion om het grote succes van het album Grateful WINK van DJ Khaled te vieren.

Foto: LM Flower Fashion

Zentoo bloemen bij Vogue Festival

Vogue Nederland organiseerde de eerste Nederlandse editie van het Vogue Fashion Festival en daarbij mochten Nederlandse bloemen natuurlijk niet ontbreken. In navolging van een gelijksoortig festival van de Britse en Franse editie in Londen en Parijs vond het allereerste Nederlandse Vogue Fashion Festival plaats in het grande Amstel Hotel. Een mode festival met sprekers, seminars, workshops en veel inspiratie door de Vogue redactie, topontwerpers, stylisten, modellen en influencers. 

Vanaf de lancering van Vogue Nederland in 2012 zijn de bloemen via LM Flower Fashion verbonden met het magazine dat in 2016 is uitgeroepen tot beste magazine van Nederland. In samenwerking met de Vogue stylisten werden witte bloemen samengesteld die onderdeel werden van alle settings. De prachtige witte chrysanten Zembla, Anastasia en Wilhelmina van Zentoo en verschillende soorten rozen, trosrozen en orchideeën werden gestyled.

Het was bovenal een feest om alle trouwe Vogue-lezeressen te mogen verwelkomen; van jonge modestudenten tot mensen uit het vak en oudere modedames. Het festival werd op vrijdagochtend 6 oktober door hoofdredacteur Karin Swerink geopend. In Vogue World, langs de balustrade op de eerste verdieping, konden de ruim 700 genodigden zich laten onderdompelen in de Vogue-lifestyle met diverse beauty- en stylingworkshops van de hand van de experts van Rob Peetoom, Kérastase, M.A.C. Cosmetics en Essie. Wilde je nog een nieuwe Vogue-sweater, ontworpen in samenwerking met Scotch & Soda, bemachtigen? De Vogue Store was er de hele dag voor geopend. In het Vogue Café, grenzend aan het terras met zicht op de Amstel, werden petit fours, koffie, champagne en een uitgebreide lunch geserveerd. Zo kon je even opladen tussen de vele seminars door.

Dag 1 begon meteen al met een bang: Vogue’s Fiona Hering in een gigantisch bed met de heren Viktor & Rolf en hun geliefde teckel Zwaantje. Wat volgde was een line-up van (inter)nationale topsprekers uit de modewereld. Deense influencer Pernille Teisbaek scheen haar licht op 'Scandi Style', Dean & Dan van Dsquared2 deden een boekje open over hun carrière en superstar stylist Monica Rose vertelde over haar favoriete looks van klanten Chrissy Teigen tot Kendall Jenner. 

Op dag twee van Vogue Fashion Festival weer volop inspirerende verhalen van Michelle Obama's persoonlijke stylist, Meredith Koop, tot Negin Mirsalehi over haar onnavolbare succesverhaal op Instagram waarmee ze een miljoenenbedrijf opbouwde, maar ook Nederlandse couturier Jan Taminiau en Olcay Gulsen over zakelijk instinct. 'Fashion, lef, stijl en inhoud' – Vogue in de bewoordingen van Danielle van Grondelle, Stephanie Afrifa, Valentijn de Hingh en Jessica Gyasi die diversiteit in de mode onder de loep namen. Terwijl ook modellen Julie Hoomans, Marjan Jonkman, Rose Bertram en Vera van Erp een boekje open deden in de Supermodel Talks met Vogue's Fiona Hering. 

Foto: Vogue Nederland

Tekst: LM Flower Fashion

Kennedy Cream Cake

Flower fashionable styled cake with beautiful Zentoo chrysanthemum Kennedy Cream.

Photo: LM Flower Fashion

Vogue Flower Market 2019

A throwback to the Vogue Flower Market in the gardens of the Rijksmuseum in Amsterdam. A beautiful day filled with fashion, flowers and happiness.

Photo by LM Flower Fashion

Vogue Fashion Festival

Boeket met een selectie van witte Zentoo chrysanten gestyled door LM Flower Fashion voor het Vogue Fashion Festival 2017 in Amsterdam.

Foto: LM Flower Fashion

Nieuw tijdperk

Als Nederlandse sierteelt hebben we een naam hoog te houden in de wereld. Wereldwijd staan we al jaren bekend als voorloper in teeltkennis, (teelt)technische innovaties en logistieke draaischijf van tuinbouwproducten. Dit hebben we bereikt door een combinatie van de Nederlandse handelsgeest en bovengemiddelde interesse in plantenteelt. Die factoren hebben ertoe geleid dat de tuinbouwsector in Nederland één van de pijlers onder de Nederlandse economie is geworden de afgelopen decennia.

Productiebedrijven en handelsbedrijven groeiden als kool en vanuit Nederland werd de halve wereld voorzien van de mooiste bloemen. Nog lang voordat de eerste marketeer zich met de sector ging bemoeien was het bloemenmerk Holland al een begrip in de wereld. Zowel de economie als de kwaliteit en diversiteit van de producten groeide en zo groeide het merk jaar na jaar. De handelsgeest bleef en dus groeide ook de Nederlandse productie met de jaren met af en toe een minder jaar tot gevolg.

De teeltkennis en de technische innovaties blijven uit Nederland komen maar de wereldwijde afzet vanuit Nederland groeit niet door. Sterker nog, de wereld verandert en op veel plekken in de wereld groeit de productie waar de Nederlandse productie terugloopt. Waar Nederland nog lang als logistiek centrum gold worden steeds vaker kortere lijnen door de buitenlandse producent naar de consument gevonden. Het 'marktaandeel' van het merk Holland neemt zienderogen af aangezien de korte lijnen in Nederland te vaak niet gerealiseerd worden door een verouderd afzetsysteem waar we in Nederland groot mee zijn geworden.

Trendwatchers, marketeers en andere visiologen vertellen ons dat de lijnen tussen producent en consument zowel letterlijk als figuurlijk korter zullen worden. Met teeltkennis en innovaties kunnen we in Nederland wellicht koploper blijven maar vanuit één productieland een heel continent bedienen is geen realistisch toekomstbeeld. Zaak dus om vanuit Nederland zo snel mogelijk de kortste keten waar mogelijk te realiseren. Hiervoor zijn sterke gespecialiseerde bedrijven danwel samenwerkingen nodig die in staat zijn goed te kunnen anticiperen op de veranderende vraag van de consument.

De consument wil weten waar product vandaan komt en hoe het geproduceerd is. Het duurt niet lang meer totdat op elk product vermeld wordt hoeveel water ervoor gebruikt is. Ook CO2 uitstoot en energieverbruik per product zal mee gaan wegen in de aankoopkeuzes van de consument. Dat dat op termijn betekent dat de productie verplaatst zal worden richting de consument is iets waar serieus rekening mee gehouden moet worden. Er vanuit gaan dat we over tien jaar nog hetzelfde doen als vandaag is waarschijnlijk de grootste fout die we kunnen maken.