Zentoo

WOW! Varend Corso 2019

Ook dit jaar waren de prachtige en kleurrijke Zentoo chrysanten het eerste weekend van augustus te bewonderen tijdens het Varend Corso Westland in Zuid-Holland.

Een selectie van Zentoo variëteiten was te zien op boot nr. 1 evenals op de verschillende ondersteunende boten, zoals de sleepboten en de boot van de technische dienst. De Zentoo parels waren ook te bewonderen op de corsoboot van Kern Honselersdijk en op de boot van Hamifleurs Flowerexport.

Corsoboot Kern Honselersdijk won verschillende prijzen met hun geweldige ontwerp. Gefeliciteerd!

Met het thema WOW! was dit Varend Corso een editie die alle toeschouwers aan de waterkant verbaasde.

Zentoo Fantasy Mix op de klok

Vanaf maandag 22 juli is de Zentoo Fantasy Mix beschikbaar op de klokken in Naaldwijk en Aalsmeer. Na jaren alleen verkrijgbaar te zijn geweest in de Zentoo webshop, is de Zentoo Fantasy Mix nu ook op de klokken verkrijgbaar.

In navolging van het bericht van Dekker Chrysanten dat er gestopt wordt met de aanvoer van hun Dekker Selections is besloten om de Zentoo Fantasy Mix ook beschikbaar te stellen op de veilingklokken in Naaldwijk en Aalsmeer. Met het veilen van dagelijks een kar op deze veilingen hoopt Zentoo de behoefte naar 'tros mix in doos' op de klok te kunnen invullen.

De Fantasy Mix en de andere mixen zullen daarnaast uiteraard verkrijgbaar blijven in de Zentoo webshop.

Summer Flavours Seasons Mix

Het is zomer! Stralende dagen en lange avonden. Zentoo start daarom vanaf maandag 1 juli met de Zentoo Summer Flavours Mix. De Summer Flavours is een mix van acht verschillende chrysanten speciaal afgestemd op de zomer.

De mix is een combinatie van specialties, noviteiten en gevestigde namen. De Summer Flavours bevat de juiste ingrediënten voor de bloemist om volledig in de zomerkleuren te kunnen stijlen met verschillende bijzondere producten. Met de aankoop van één doos Summer Flavours heeft de bloemist gegarandeerd de juiste producten in huis om dit zomerseizoen kleur te geven!

De Zentoo Summer Flavours bestaat uit een mix van:

- Copa
- Code Green
- Baltica Salmon
- Limoncello
- Pina Colada
- Sorbet Vanilla
- Softone
- Kennedy

De Zentoo Summer Flavours Mix is te bestellen in de Zentoo webshop.

Yin Yang Mix nu verkrijgbaar

Vanaf vandaag, vrijdag 28 juni, is nieuw verkrijgbaar bij Zentoo de fleurige Yin Yang Mix. Alle drie de prachtige Yin Yang kleuren in één mix: Yin Yang, Yin Yang Cream en Yin Yang Pink.

De Yin Yang Mix is te bestellen in de Zentoo webshop. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Edwin Akerboom (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zentoo breidt verder uit

Vanaf 1 juli sluit 2019 de tweede locatie van kwekerij Michel Grootscholten aan bij Zentoo. Begin 2019 werd Michel Grootscholten lid met de kwekerij in Monster. Eind 2018 werd door Michel Grootscholten een tweede locatie in Ridderkerk aangekocht.

Het afgelopen half jaar is de organisatie in Ridderkerk verder versterkt, zijn de Zentoo protocollen geïmplementeerd en zijn de daarbij behorende certificaten MPS A en MPS GAP behaald. Met de aansluiting van de locatie in Ridderkerk wordt Michel Grootscholten volledig Zentoo lid en groeit Zentoo met 9 ha door naar een totale oppervlakte van 87 ha.

Op de kwekerij in Ridderkerk worden de rassen Chic en Chic Cream geteeld. Hiermee breidt het aanbod Chic bij Zentoo flink uit vanaf 1 juli en wordt Chic Cream toegevoegd aan de Zentoo collectie.

Voor de salesactiviteiten van dit aanbod kunnen klanten terecht bij het salesteam van Zentoo (Con Kester Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Summer Fair WHC 12 en 13 juni

Woensdag 12 juni en donderdag 13 juni as. ontvangen wij u graag in onze Zentoo stand tijdens de Summer Fair in het World Horti Center in Naaldwijk waar wij samen met Fleur Market onze noviteiten en nieuwste ontwikkelingen presenteren.

Bent u ook op zoek naar duurzame producten voor in uw assortiment? Graag gaan wij samen met u in gesprek om te kijken welke producten het beste aansluiten bij uw behoeften. Naast de composteerbare hoes presenteert Zentoo ook de papieren hoes en de gerecyclede hoes.

Zentoo in the Mix!
Met de mix oplossingen van Zentoo beschikt u met één verpakking over een breed assortiment Zentoo chrysanten. Graag presenteren wij u diverse mix-producten.

Nieuw: 'Boeket van de Maand'
Deze zomer start Zentoo in de webshop met de verkoop van het maandboeket. Bent u benieuwd hoe deze eruit ziet? Tijdens de Summer Fair zullen we u diverse maandboeketten presenteren.

Naast het welbekende assortiment laten wij ook graag onze noviteiten zien. Deze keer zijn dat er zelfs meer dan tien waaronder diverse limited editions.

Uiteraard wordt er ook gezorgd voor de inwendige mens en staat er een hapje en een drankje voor u klaar.

We zien u graag op 12 en 13 juni tijdens de Summer Fair in het World Horti Center!

Onze World Horti Center partners presenteren tijdens de Summer Fair op woensdag 12 juni de nieuwste producten, concepten en duurzame ontwikkelingen op het gebied van pot- en tuinplanten.

Santini Country 10 jaar

Hij wordt internationaal geroemd om z’n open structuur en transparantie, is lang houdbaar, goed transporteerbaar, ongevoelig voor ziekten en plagen en intens qua groenschakeringen. Okay, ‘de best gewaardeerde pompon in de markt’ is niet de snelste in z’n soort, maar presteert wel weer bovengemiddeld in gewicht. Sinds Dümmen Orange in 2009 santini Country in de markt zette, heeft Country een enorme vlucht genomen.

‘Iedere kweker weet dat Country niet de makkelijkste is’ 

Zentoo kweker Richard Duijvesteijn heeft zijn Poeldijkse kassen voor een belangrijk deel gevuld met santini Country. Na een “ingewikkelde start” loopt het nu gesmeerd. Daar doen de enthousiaste campagnes via social media nog een schepje bovenop. “Als je niet zichtbaar bent, kom je nergens.”

Richard Duijvesteijn komt in Zentoo-shirt aangelopen. “Alles voor de zichtbaarheid”, zegt hij met een knipoog. Duijvesteijn kweekt al jaren onder de vlag van het kwaliteitslabel Zentoo: “Ik geloof sterk in onze verregaande samenwerking. Samen kom je verder. We werken voor de lange termijn. Ik weet het, het zijn clichés maar die zijn waar. Het ene jaar kun je een topjaar hebben, terwijl je chrysanten een ander jaar praktisch niks opleveren. We delen de opbrengsten binnen Zentoo, dat vind ik een groot voordeel van onze chysantencoöperatie. Daardoor hebben we het allemaal structureel beter dan gemiddeld en doen we - heel belangrijk! - géén concessies aan de kwaliteit. Dat geldt natuurlijk voor al onze variëteiten, maar binnen onze kwekerij in het bijzonder voor Country.” Ruim 30% van de kasoppervlakte van Duijvestein is gereserveerd voor deze - Duijvesteijn maakt een aanhalingstekensgebaar in de lucht - “unieke, oersterke boeketopvuller”.

Zentoo kweekt Country al sinds 2009. Wanneer zijn jullie in deze kas begonnen?

“Zentoo zag al snel de potentie van Country bij Dümmen Orange, toen nog Fides. Dat was al tijdens de introductie in 2009. De afdeling assortiment van Zentoo kijkt waar het meest efficiënt geteeld kan worden. In 2016 vroegen ze ons. We hadden ruimte en wilden deze uitdaging graag aangaan. Want Country is niet de makkelijkste om te telen. Dat weet elke kweker.” 

Gaat het wel goed?

“De start was best ingewikkeld, eerlijk is eerlijk. We begonnen in een vrij vegetatieve tuin en daar houdt Country niet zo van. De ventilator werd onze grootste vriend en natuurlijk onze eigen teeltspecialisten met wie we samen vinger aan de pols hielden. Want je moet enorm gefocust blijven met Country. Je kunt niet blind drie dagen water geven, want voor je het weet heb je weken later doorwas. Gelukkig hebben we de teelt nu onder de knie, Zentoo-waardig zoals we dat noemen. We zijn allemaal heel scherp op kwaliteit. Zentoo heeft een goede naam en dat willen we zo houden.”

Zentoo-Country is 24/7 beschikbaar, toch?

“Zeker. We merken dat exporteurs steeds meer belang hechten aan zekerheid. Ze willen niet afhankelijk zijn van dat ene moment voor de klok, maar 24/7 toegang hebben tot onze Zentoo webshop. Gemak weegt zwaarder dan dat ‘ene centje’, ervaren wij. Al blijft de klok relevant, al was het maar als referentie voor je prijs.”

‘#Zentoo’ is ook flink zichtbaar. Waarom zijn jullie zo actief op social media?

“Goede marketing is essentieel. Je kunt een goed product hebben, wat an sich natuurlijk je beste marketing is, maar als je niet zichtbaar bent, kom je nergens. Met ras-specifieke social media-campagnes laat de marketingafdeling bijvoorbeeld zien hoe je Country keer op keer anders kunt verwerken in een boeket. Marketing is een vak. We zijn allemaal specialisten op ons eigen gebied.”

Tekst en fotografie: Laura Thuis - Met Kop en Staart - in opdracht van Dümmen Orange

Vakprijs Chrysant voor Code Green

Donderdag 25 april jl. is Code Green van Zentoo bekroond met de vakprijs Chrysant. Niet alleen won Code Green de 1e prijs in de categorie troschrysant, ook won deze Zentoo chrysant de 1e prijs in de categorie 'overall' en is deze daarmee benoemd tot de beste chrysant van de show!

Trotse kweker Maurice van Os mocht de prijs in ontvangst nemen. Vanaf de introductie kweekt hij al vol passie Code Green. Code Green staat bekend om zijn grote stevige pomponvormige bloemen en zijn lange en frisse houdbaarheid. Code Green is de basis in menig floral design.

Naast Code Green viel ook Yin Yang in de prijzen. Deze Zentoo santini won de 3e prijs in de categorie santini.

Aurora terug in Zentoo collectie

Aurora is terug in het Zentoo assortiment! Deze lime-roze troschrysant is een ware eye-catcher. Aurora is uniek door het schouwspel tussen zijn kleuren roze en lime. Aurora is vernoemd naar het Noorderlicht in Scandinavië dat gekenmerkt wordt door deze spectaculaire kleurencombinatie.

Aurora zal in beperkte aantallen beschikbaar zijn op de veilingklok in Naaldwijk. Daarnaast is Aurora ook verkrijgbaar in de Zentoo webshop.

Foto & design: OZ Export

Kom in de Kas 6 en 7 april 2019

Kom in de Kas zijn de landelijke open dagen van de glastuinbouw. Elk jaar in het eerste weekend van april zetten bedrijven in ruim 20 regio’s in Nederland hun deuren open om het publiek te laten zien hoe zij met zorg de mooiste groenten, bloemen en planten produceren.

Kom in de Kas zal in de regio Westland plaatsvinden aan de Herenwerf in Maasland. Zentoo is tijdens deze editie goed vertegenwoordigd. Zentoo locaties Van Uffelen Flowers en Van Os Chrysanten zetten de deuren van hun kassen wijd open om het publiek alle ins en outs van het chrysantenvak te laten zien.

In de Zentoo stand kunt u op de foto met de kleurrijkste chrysanten, kunt u uw eigen chrysanten top 5 samenstellen en zullen we u informeren over onze duurzame chrysanten teelt en verpakkingen.

Op 6 en 7 april 2019 kunt u een bezoek brengen aan de kassen. Openingstijden zaterdag 10 - 17 uur en zondag van 10 - 16 uur.

Nieuw bij Zentoo: de Sorbet familie

Het zomerseizoen staat voor de deur, dus het is tijd voor sorbets. Vanaf vandaag is de nieuwe Sorbet familie beschikbaar op de veilingklok. De Sorbet familie bestaat uit de volgende heerlijke smaken: Sorbet Berry, Sorbet Vanilla en Sorbet Banana.

Sorbet Berry is de zoetste van de drie en deze kleurrijke smaakmaker voegt die extra spice toe aan je florale designs. Terug in het Zentoo assortiment is de elegante Sorbet Vanilla. Deze specialiteit staat bekend om zijn prachtige pastelkleur. Naast Sorbet Vanilla en Sorbet Berry is Sorbet Banana de derde Sorbet smaak in deze vrolijke kleurrijke familie. Deze lente wordt fruitiger dan ooit. Sorbet Banana zorgt met zijn opvallend gele kleur voor een verfrissende frisheid.

De smaakvolle Sorbets zijn uiteraard ook verkrijgbaar via de Zentoo webshop.Voor meer informatie over beschikbaarheid kunt u terecht bij Edwin Akerboom (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Succesvolle Trade Fair in het WHC

Zentoo kijkt terug op een succesvolle beurs in het World Horti Centre in Naaldwijk vorige week waar we, samen met Fleur Market, onze nieuwe boeketinspiratie en onze nieuwste parels presenteerden.

De bezoekers van de Zentoo stand waren positief verrast door alle kleurrijke boeketten en waren ook zeer geïnteresseerd in onze duurzame oplossingen zoals de composteerbare Zentoo Bio Sleeve.

Continue aanvoer Baltica wit

Om de dagelijkse beschikbaarheid van Baltica te behouden in de Zentoo webshop en op de klok zal Zentoo gaan uitbreiden met een nieuwe leverancier. Vanaf 12 maart 2019 zal Van Geel Chrysanten volgens de vertrouwde Zentoo normen en specificaties Baltica wit gaan aanleveren in Zentoo DC Naaldwijk en Zentoo DC Aalsmeer.

Hierdoor denkt Zentoo te kunnen voldoen aan de groeiende vraag in de webshop en een betere beschikbaarheid op zowel de veilingklokken als in de webshop te kunnen garanderen.

Foto: Flower Factor

Abbey verovert de wereld!

Abbey! Deze chrysant is niet alleen één van de meest lieflijke chrysanten op aarde, maar ook één van de meest exclusieve. Afgelopen zomer werd Abbey de eerste 'Limited Edition' van Zentoo en deze bijzondere verschijning is nu klaar om de wereld te veroveren.
 
Dinsdag 26 februari worden de eerste stelen Abbey geveild op de veiling in Naaldwijk en kan deze prachtige parel de show gaan stelen in de meest uiteenlopende florale designs.

Abbey is verkrijgbaar via de veiling en uiteraard in de Zentoo webshop. Voor meer informatie over beschikbaarheid kunt u terecht bij Edwin Akerboom (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Vergrote aanvoer van Pina Colada

De productie van de populaire troschrysant Pina Colada stijgt nu Zentoo gaat leveren uit de nieuwe kwekerij.

Troschrysant Pina Colada van Dümmen Orange® is een bestseller in hagelwit en stralend geel, met grote sierwaarde. Om aan de groeiende vraag naar deze snijchrysant te voldoen, start de nieuwe kwekerij van Zentoo vanaf woensdag 20 februari 2019 met de uitlevering van de oogst van 5,5 ha Pina Colada. Dit zal zorgen voor een stabiele aanvoer van deze chrysant in hoogwaardige kwaliteit. De uitbreiding komt neer op aanvoer van zo’n 200.000 tot 300.000 stelen Pina Colada per week.

Vanaf week 13, 2019 zullen ook de aantallen Pina Colada Yellow worden verhoogd bij Zentoo, ruim op tijd voor het voorjaar en Pasen. Met deze groei wil Zentoo zich verder professionaliseren om haar klanten nog beter te voorzien van een compleet, digitaal en duurzaam aanbod van chrysanten dat perfect past bij de veranderende markttrends.

Pina Colada wordt hiermee structureel beschikbaar in de Zentoo webshop en op de veilingen in Naaldwijk en Aalsmeer.

Foto: Dümmen Orange®

Nieuw: Rossi Mix & Rossi Sunny

Zentoo breidt haar Rossi familie verder uit. Vanaf maandag 11 februari is óók de prachtig geelkleurige Rossi Sunny verkrijgbaar bij Zentoo. Samen met de kleuren White, Cream, Smokey en Pink vormt Sunny de nieuwe Zentoo Rossi Mix. 

De Rossi Mix is vanaf maandag 11 februari verkrijgbaar in de Zentoo webshop en is daarnaast direct te bestellen. Voor de directe bestellingen kunt u terecht bij Edwin Akerboom: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Foto: Floritec

Zentoo's growing platform

Afgelopen donderdag werd de kas van Michel Grootscholten in Monster officieel omgedoopt tot gloednieuwe Zentoo locatie. Met deze ontwikkeling groeit het areaal van 67 naar 78 hectare. Een belangrijke stap in de groeiambitie, die afgelopen jaar is ingezet. Begin 2018 sprak Zentoo haar hernieuwde visie uit: de ontwikkeling naar een duurzaam ‘growing platform’ van 100 hectare. Dit platform gaat zorgen voor een verdere versnelling in de ontwikkeling van duurzaamheid, digitalisering en marketing.

De eerste stappen zijn in 2018 gezet met het behalen van het MPS-GAP groepscertificaat en de introductie van de composteerbare bloemenhoes. Om nog beter in te kunnen spelen op de kansen die de digitale ontwikkelingen biedt, is Zentoo momenteel bezig om een compleet nieuw softwarepakket te implementeren. Daarnaast staat de lancering van een nieuwe webshop gepland voor komend voorjaar. Om deze groeistrategie effectief door te voeren is besloten om per 1 januari 2019 de organisatiestructuur te wijzigen naar een directiemodel. Deze directie wordt gevormd door Edwin Steenbergen (algemeen), Arjan van der Voort (operationeel) en Martien Middelburg (financieel).

Tijdens de Meet & Greet werd Michel Grootscholten welkom geheten door de nieuwe algemeen directeur Edwin Steenbergen. Hierna gaf Edwin een korte update over de groeistrategie van Zentoo. De groeiambitie is inmiddels vergroot naar een marktaandeel van 30%. Met deze groei wil Zentoo zich verder professionaliseren om haar klanten nog beter te voorzien van een compleet, digitaal en duurzaam aanbod van chrysanten dat perfect past bij de veranderende markttrends.

V.l.n.r. Martien Middelburg (financieel directeur), Edwin Steenbergen (algemeen directeur) en Arjan van der Voort (operationeel directeur).

Living Coral kleur van 2019

Zoals elk jaar kiest kleureninstituut Pantone de kleur van het jaar. Voor 2019 is dat Living Coral.

Levendig en toch zacht, PANTONE 16-1546 Living Coral omarmt ons met warmte en aandacht om comfort en opwaartse kracht te bieden in onze voortdurend veranderende omgeving. Als reactie op de steeds prominentere plaats van digitale technologie en sociale media in het dagelijks leven, zoeken we authentieke en meeslepende ervaringen die verbinding en intimiteit mogelijk maken.

Living Coral vertaalt ons verlangen naar speelse expressie en stimuleert onze aangeboren behoefte aan optimisme en vreugde. Living Coral staat voor de vertrouwde en stimulerende kleur die in de natuur wordt aangetroffen. De kleur doet denken aan koraalriffen die onderdak bieden aan een caleidoscoop van kleuren.

Zentoo santini Rossi Smokey past perfect binnen deze omschrijving. De bijzondere kleur van Rossi Smokey straalt natuurlijke warmte uit. Rossi Smokey is met zijn goede houdbaarheid, grote bloemen en perfecte takopbouw een opvallende santini.

Over Pantone-kleur van het jaar

Pantone's kleur van het jaar heeft 20 jaar lang de productontwikkeling en aankoopbeslissingen beïnvloed in verschillende industrieën, waaronder mode, woninginrichting en industrieel ontwerp, evenals producten, verpakkingen en grafisch ontwerp. Het selectieproces van Kleur van het Jaar vereist doordachte overweging en trendanalyse. Om elk jaar tot de selectie te komen, reizen de kleurexperts van het Pantone Color Institute de wereld rond op zoek naar nieuwe kleurinvloeden.

Over het Pantone Color Institute ™

Het Pantone Color Institute is het bedrijfsonderdeel binnen Pantone dat de wereldwijde kleurentrends voorspelt en bedrijven adviseert over kleur voor de visuele identiteit van het product en het merk. Door middel van seizoensgebonden trendvoorspellingen, kleurenpsychologie en kleurenconsultancy werkt het Pantone Color Institute samen met wereldwijde merken om de kracht, psychologie en emotie van kleur te benutten in hun ontwerpstrategie.

Zentoo Black Friday Deal

Vrijdag 23 november is het Black Friday! Ook Zentoo heeft dit jaar weer een opvallende Black Friday Deal. Een actie die bijna te mooi is om waar te zijn: Zentoo chrysant Kennedy verpakt in de gloednieuwe onderscheidende luxe Zentoo hoes!
 
Voor deze spectaculaire actie hoeft u niet eens te wachten tot vrijdag, want vanaf woensdag 21 november worden alle Kennedy’s in de webshop én de directe bestellingen helemaal gratis verpakt in deze super deluxe opvallende hoes! Wees er snel bij, want op = op.

Op Black Friday zelf worden óók de Kennedy’s op de klok verpakt in deze toepasselijke zwarte luxe Zentoo hoes, zo wordt het Black Friday voor iedereen!

'Be prepared for Cyber Monday'... meer info volgt later deze week ...

Flower Circus in Kazakhstan

Afgelopen week heeft Flower Circus in samenwerking met Enigma Flowers twee shows gegeven in Kazakhstan. Eén show in Astana en één show in Almaty.

Tijdens deze shows werden de Zentoo pareltjes getoond aan het publiek, zowel in de zwarte Zentoo doos als in de prachtige creaties van Mark Frank en Flower Circus. Otti Blok, Zentoo account manager, die was meegereisd naar Kazakhstan mocht veel positieve reacties over de Zentoo chrysanten in ontvangst nemen van de bezoekers van beide Flower Shows. In Astana waren vooral Zentoo chrysanten Cocoon, Prosecco en Softone populair. De witte Pina Colada werd met open armen in Almaty ontvangen.

Hartelijk dank aan Enigma Flowers, 3D Flowers én alle bezoekers van de shows voor jullie gastvrijheid en enthousiasme.

De chrysant van A tot Z in 3D

De hele keten is betrokken bij het schap. Vanuit dat idee hebben Danny van Uffelen van Zentoo en Eric Egberts van BloomyPro elkaar gevonden, met als resultaat dat Zentoo nu het volledige chrysantenassortiment, waaronder de variëteiten van Floritec, Royal van Zanten, Deliflor, Armada, Dekker Chrysanten en Dümmen Orange, gedigitaliseerd in 3D kan presenteren.

Dat digitaliseren is in de eerste plaats handig voor handel en de retail, vertelt Eric. "Het brengt een gesprek op gang. Je ziet iets en daar kun je dan op schieten. Je vindt iets gelijk mooi, of - en dat is natuurlijk meestal zo - je wil iets veranderen. Bloemetje zus erbij, steeltje zo eraf. Met onze software kun je dat makkelijk visualiseren, waarbij je keuze hebt uit alles wat de keten te bieden heeft. Bovendien kun je gelijk zien wat een boeket gaat kosten. 

Dit werkt, zo weet Eric, diversiteit in de hand. Nieuwe, onbekendere producten worden gezien, terwijl anders direct gegrepen wordt naar de traditionele soorten. Ook kan men aldus ontdekken: exclusief is lang niet altijd direct super duur. En voor de bloemist is het tenslotte ook interessant, want ook zijn werkdomein verplaatst zich steeds meer naar online & webshop. Zo kan hij een visueel schap aanleggen, zonder dat hij het boeket fysiek hoeft te maken. En dat gaat dan weer derving tegen." 

Dus inderdaad, je hebt de hele keten nodig, niet alleen om de technische mogelijkheden ten volle te benutten, maar ook om de verkoop een boost te geven. Danny: "Met het hele assortiment in 3D beschikbaar, geloven we precies dat te doen. Ons doel is om iedere variëteit en iedere introductie zo optimaal mogelijk voor het voetlicht te brengen en die in no-time door de hele keten bekendheid te geven." 

Van 12 t/m 15 juni as. kunnen bezoekers van de Summer Fair in het World Horti Center het volledig gedigitaliseerde assortiment bewonderen in de Zentoo-stand.

Zentoo Limited Edition Program

Elke dag is Zentoo op zoek naar de mooiste bloemschatten. Nieuwe kleuren, nieuwe vormen, hoe gekker, hoe beter! Tegenwoordig verdwijnen die schatten vaak ergens in de mainstream van variëteiten. Met het Zentoo Limited Edition Program willen we bereiken dat die geheimen van Moeder Natuur onthuld worden en speciaal voor u beschikbaar zijn!

Op deze manier kunnen we op maat gemaakte selecties aanbieden in zeer kleine hoeveelheden. Gloednieuwe testrassen, seizoensgebonden selecties en zelfs kleine fouten van Moeder Natuur zullen hun opwachting maken in het Zentoo Limited Edition Program.

Met deze hoge exclusieve variëteiten brengen we u nieuwe mogelijkheden in vormen en kleuren, maar u bent de kunstenaar! Eerlijk gezegd zijn we erg benieuwd hoe u deze geheimen uitdrukt in verbluffende bloemontwerpen. Maak deel uit van deze kleurrijke reis en laat de wereld uw florale meesterwerken zien!

#ZentooLimited #quantumbox

Zentoo Basic wordt Vista

Op 1 januari 2018 verandert de naam Zentoo Basic in Vista. Hoewel Zentoo Basic de afgelopen jaren de naam heeft opgebouwd waar onder andere de afwijkende rijpheidcodes en lagere gewichtsklassen werden geveild, zorgt de benaming ook voor verwarring. Vanwege het kleine verschil in aanduiding op het klokfront en de hogere snelheid van veilen kon de naamgeving leiden tot misverstanden.

Met de nieuwe naam, Vista, wil Zentoo haar betrouwbaarheid nog verder vergroten. Door de nieuwe naam worden de verwachtingen bij de juiste labels beter geschetst en wil Zentoo haar klanten nog beter in hun behoeften voorzien.

De Zentoo Quantum Box!

De Zentoo Quantum Box is geïntroduceerd tijdens de Royal FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. Met de Zentoo Quantum Box worden de chrysanten vers verpakt per 20 stelen. Hierdoor kan de verpakking direct van de kweker door naar de bloemist zonder dat de bloemen overgepakt moeten worden.

Door de kleinere bestelhoeveelheden blijven de bloemen verser en kunnen bloemisten deze 24/7 blijven bestellen. Zo wordt het ook makkelijker om exclusieve chrysanten in kleinere aantallen te bestellen in plaats van de standaard verpakkingen met 80 stelen.