Zentoo

Spring Flavours classic inspiration

Classical inspiration with the Zentoo Spring Flavours chrysanthemums Baltica Yellow, Prosecco, Romance, Katinka, Bacardi, Haydar, Feeling Green Dark and Limoncello. 

Foto & design: LM Flower Fashion

Prosecco

Prosecco heeft een schitterende ivoorkleurige bloemkleur, die vaak wordt gebruikt als verbinding tussen warme en koude tinten. De selectieprocedure van Prosecco ging niet vanzelf. De eerste 1,5 jaar liep iedereen er spontaan voorbij omdat deze chrysant niet wit en niet cream is. Men kon deze chrysant niet plaatsen. Toch werd Prosecco als experiment in kleine aantallen gekweekt om de marktkansen in te schatten. Inmiddels verovert deze chrysant heel Europa vanwege zijn mooie takopbouw, groene hart en de ivoorkleurige bloem, die in ontelbare combinaties gebruikt kan worden. De naam Prosecco verwijst naar de bijzondere bloemkleur van deze goed mixbare chrysant.

Chrysanten Kerstboom

Een bijzonder originele Kerstboom gemaakt van chrysanten.

Probeer deze Kerstboom eens zelf te maken met Zentoo chrysanten Ferry, Prosecco, Pina Colada, Bacardi en Vanilla Sorbet.

Foto & design: Just Chrys

Romantiek met Romance

Mooi opgemaakte schaal met Zentoo chrysant Romance.

Foto & design: FleuraMetz

Fleuramour 2017 Alden Biesen

Fleuramour in Alden Biesen 2017: on the court of the castle this stunning floral carrousel, styled by Natalia Zizko and team featuring Zentoo chrysanthemums Vanilla Sorbet, Romance, Serenity and Haydar.

Voorjaars inspiratie

Voorjaarsdesign gemaakt met Limoncello, Euro Sunny, Florange Yellow en Alana.

Foto & design: LM Flower Fashion

Winter inspiratie door Flower Tales

Winter inspiratie met chrysant Prosecco door Bianca Rijkenbarg.

Foto & design: Flower Tales

Summer Flavours Mix

De zomer is nu écht begonnen. Stralende dagen en lange avonden. Zentoo start daarom vanaf aanstaande maandag met de Zentoo Summer Flavours Mix. De Summer Flavours is een mix van acht verschillende chrysanten speciaal afgestemd op de zomer.

De mix is een combinatie van specialties, noviteiten en gevestigde namen. De Summer Flavours bevat de juiste ingrediënten voor de bloemist om volledig in de zomerkleuren te kunnen stijlen met verschillende bijzondere producten. Met de aankoop van één doos Summer Flavours heeft de bloemist gegarandeerd de juiste producten in huis om dit zomerseizoen kleur te geven!

De Zentoo Summer Flavours bestaat uit een mix van: Baltica, Grand Cherry, Haydar, Korona, Limoncello, Radost Cream, Serenity en Code Green.

De Zentoo Summer Flavours Mix is vanaf maandag 2 juli 11.00 u te bestellen in de Zentoo webshop.

Design met Limoncello

Zomers design gemaakt met Limoncello.

Foto & design: Flower Factor

www.flowerfactor.nl

Gevoelskwestie

De week voor de 1 november is traditioneel een week waarin veel chrysanten nodig zijn. Volgens goed gebruik worden er bloemen gelegd op de graven in een groot gedeelte van Europa. We merken het aan de bestellingen en aan de bloemenprijzen, want die zijn goed te noemen deze week. De laatste jaren was de impact van 1 november kleiner dan de jaren ervoor en dat weet ik aan de economische recessie in Zuid-Europa. Dit jaar is weer een beetje ouderwets wat dat betreft en dat geeft een goed gevoel.

Een slecht gevoel is er echter ook deze week en het heeft alles te maken met productkwaliteit. Een teeltprobleem op de tuin zorgt ervoor dat er veel bloemen niet mooi geworden zijn. Het zorgt voor extra sorteerwerk en meer uitval maar dat is niet het ergste, het idee dat je ergens in de teelt de plant niet goed hebt laten groeien frustreert enorm. Mogelijke oorzaken worden gevonden en teeltmaatregelen genomen maar uit ervaring weet ik dat het gevoel pas weg is als de bloemen weer helemaal naar mijn zin zijn.

De toekomst van Zentoo vraagt ook aandacht deze week want doelstellingen voor de komende jaren zijn geformuleerd en het is zaak om ze om te zetten in acties. Elke werkgroep pakt zijn eigen doelstellingen op in het jaarplan dat op één A4tje moet passen. Het is zaak om de doelen helder en meetbaar te maken zodat we goed kunnen peilen of we resultaten geboekt hebben. Goed om te zien dat op allerlei verschillende vlakken stappen vooruit worden gemaakt.

Met de tradefair in Aalsmeer over 2 weken is het zaak om volop voorbereidingen te treffen. We willen weer wat moois laten zien en dat moet goed uitgedacht worden. Samen met de Gro4U leden zal een mooie grote stand aangekleed worden waar met name de webshop een prominente rol zal krijen. Ook een nieuw product dat eraan zit te komen zal er voor het eerst te zien zijn en mijn onderbuikgevoel zegt dat het een hele goede beurs gaat worden.