Zentoo

nlenfrdeplrues

Stand LM Flower Fashion Trade Fair 2016

I'm dreaming of a white...

Winters bloemstuk met chrysanten Bouncer, Baltica and Delianne.

Foto & design: LM Flower Fashion

Softone gedoopt tijdens Trade Fair

Het was op vrijdag 10 november jl. rond 11.00 uur nog drukker dan gebruikelijk bij de stand van Zentoo op de Flora Holland Trade Fair in Aalsmeer. Vertegenwoordigers van exporteurs, Just Chrys, diverse Zentoo kwekers en medewerkers van Dekker Chrysanten waren bijeen om de officiële doop bij te wonen van Softone.

Softone is de nieuwe enkelbloemige troschrysant van veredelaar Dekker Chrysanten met een grote bloem in een zachtrose / babypink kleur. Barry Middelburg, de Zentoo kweker van Softone, had de eer om deze nieuwe troschrysant met champagne te dopen.

Het doopmoment was één van de hoogtepunten van de beurs. Dit was de eerste beurs waar Softone werd gepresenteerd aan exporteurs en hun klanten. De reacties op deze nieuwe troschrysant waren zeer positief en Softone is overduidelijk een goede en gewenste aanvulling op het assortiment van zowel Zentoo als Dekker.

Softone is beschikbaar op de veilingklokken in Naaldwijk en Aalsmeer. Uiteraard is Softone ook verkrijgbaar via de Zentoo webshop.

Tekst: Dekker Chrysanten

Open Trouwlokatie Dag

In september 2017 werd de Open Trouwlokatie Dag georganiseerd. LM Flower Fashion stylde speciaal voor deze dag de lobby en de prachtige Spiegelzaal van het Amstel Hotel. De indrukwekkende bloemstukken die beide ruimtes sierden, waren o.a. gemaakt met Zentoo chrysant Baltica Salmon.

Foto & design: LM Flower Fashion

Nieuw tijdperk

Als Nederlandse sierteelt hebben we een naam hoog te houden in de wereld. Wereldwijd staan we al jaren bekend als voorloper in teeltkennis, (teelt)technische innovaties en logistieke draaischijf van tuinbouwproducten. Dit hebben we bereikt door een combinatie van de Nederlandse handelsgeest en bovengemiddelde interesse in plantenteelt. Die factoren hebben ertoe geleid dat de tuinbouwsector in Nederland één van de pijlers onder de Nederlandse economie is geworden de afgelopen decennia.

Productiebedrijven en handelsbedrijven groeiden als kool en vanuit Nederland werd de halve wereld voorzien van de mooiste bloemen. Nog lang voordat de eerste marketeer zich met de sector ging bemoeien was het bloemenmerk Holland al een begrip in de wereld. Zowel de economie als de kwaliteit en diversiteit van de producten groeide en zo groeide het merk jaar na jaar. De handelsgeest bleef en dus groeide ook de Nederlandse productie met de jaren met af en toe een minder jaar tot gevolg.

De teeltkennis en de technische innovaties blijven uit Nederland komen maar de wereldwijde afzet vanuit Nederland groeit niet door. Sterker nog, de wereld verandert en op veel plekken in de wereld groeit de productie waar de Nederlandse productie terugloopt. Waar Nederland nog lang als logistiek centrum gold worden steeds vaker kortere lijnen door de buitenlandse producent naar de consument gevonden. Het 'marktaandeel' van het merk Holland neemt zienderogen af aangezien de korte lijnen in Nederland te vaak niet gerealiseerd worden door een verouderd afzetsysteem waar we in Nederland groot mee zijn geworden.

Trendwatchers, marketeers en andere visiologen vertellen ons dat de lijnen tussen producent en consument zowel letterlijk als figuurlijk korter zullen worden. Met teeltkennis en innovaties kunnen we in Nederland wellicht koploper blijven maar vanuit één productieland een heel continent bedienen is geen realistisch toekomstbeeld. Zaak dus om vanuit Nederland zo snel mogelijk de kortste keten waar mogelijk te realiseren. Hiervoor zijn sterke gespecialiseerde bedrijven danwel samenwerkingen nodig die in staat zijn goed te kunnen anticiperen op de veranderende vraag van de consument.

De consument wil weten waar product vandaan komt en hoe het geproduceerd is. Het duurt niet lang meer totdat op elk product vermeld wordt hoeveel water ervoor gebruikt is. Ook CO2 uitstoot en energieverbruik per product zal mee gaan wegen in de aankoopkeuzes van de consument. Dat dat op termijn betekent dat de productie verplaatst zal worden richting de consument is iets waar serieus rekening mee gehouden moet worden. Er vanuit gaan dat we over tien jaar nog hetzelfde doen als vandaag is waarschijnlijk de grootste fout die we kunnen maken.

Kennedy Cream Cake

Flower fashionable styled cake with beautiful Zentoo chrysanthemum Kennedy Cream.

Photo: LM Flower Fashion

Zomers tafelarrangement

Zomers geel tafelarrangement met Zentoo novelty Astroid.

Foto & design: LM Flower Fashion

Close-up Vanilla Sorbet op het Televizier Ring Gala

Vanilla Sorbet verwerkt in een oogverblindend arrangement op het Televizier Ring Gala.

Foto & design: LM Flower Fashion

Zentoo op de rode loper

Anastasia Dark Green en Code Green stralen op het AVROTROS Televizier Ring Gala 2017 in Amsterdam.

Foto: LM Flower Fashion / BAGGIT

Halloween inspiratie

Het Intercontinental Amstel Hotel waar de lounge in Halloween sferen gestyled is met Zentoo chrysanten Bartoli en Grand Orange.

Foto & design: LM Flower Fashion

Seasonal Trade Fair WHC

Op 14 en 15 maart as. vindt naast de Seasonal Trade Fair bij Royal FloraHolland óók in het net officieel geopende World Horti Center een Seasonal Trade Fair plaats.

Zentoo ontvangt u deze dagen graag in onze gloednieuwe Zentoo stand in het World Horti Center.

De Seasonal Trade Fair in het World Horti Center heeft als thema 'Van Concept Store tot Concept Story'. Beleef de retail experience: twaalf innovatieve sierteelt bedrijven presenteren hun nieuwe concepten, noviteiten en winkeloplossingen.

Samen met Decorum Plants & Flowers, Opti-flor, Royal Van Zanten, Floricultura BV, Van den Bos Flowerbulbs B.V., Smit Kwekerijen, Forever Plants Group, Air So Pure planten, Stolk Brothers, Dümmen Orange EU en Schoneveld Breeding wordt een geweldige presentatie neergezet.

Designer Romeo Sommers zal deze beide dagen om 11.00 u en 14.00 u een inspiratietour geven en om 15.00 u een trendlezing geven met als onderwerp 'Waarop kiest de consument?'.

Wij nodigen u van harte uit in onze Zentoo stand in het World Horti Center waar wij u graag onze nieuwste bedrijfsfilm showen. We zullen u onze verrassende noviteiten laten zien en uiteraard staat de koffie klaar om onder het genot ervan onze prachtige Zentoo stand te bekijken.
 
Uiteraard is de Seasonal Trade Fair bij Royal FloraHolland ook een bezoekje waard.
 
We zien u graag op 14 en 15 maart tussen 09.00 u - 17.00 u in onze Zentoo stand in het World Horti Center. Zentoo is te vinden op de Food & Flowers afdeling.