Zentoo

nlenfrdeplrues

Spring Flavours classic inspiration

Classical inspiration with the Zentoo Spring Flavours chrysanthemums Baltica Yellow, Prosecco, Romance, Katinka, Bacardi, Haydar, Feeling Green Dark and Limoncello. 

Foto & design: LM Flower Fashion

Romance

Jarenlang zocht Zentoo naar een roze decoratieve chrysant met een jaarrond stabiele bloemkleur. Met Romance werd deze in 2014 gevonden en vervolgens geïntroduceerd. Als kers op de taart werd deze chrysant door Disneyland Parijs uitgekozen als bloem voor de lancering van het sprookje Assepoester. De knalroze kleur in combinatie met het groene centrum zorgt voor een hele frisse uitstraling. Deze frisse uitstraling zorgt ervoor dat deze chrysant goed gecombineerd kan worden met koude tinten in de winter en frisse tinten in het voorjaar / zomer.

The Queen of Pink

The Queen of Pink tijdens BlomsterFest 2017 in Kopenhagen.

Design: Pirjo Koppi

Gevoelskwestie

De week voor de 1 november is traditioneel een week waarin veel chrysanten nodig zijn. Volgens goed gebruik worden er bloemen gelegd op de graven in een groot gedeelte van Europa. We merken het aan de bestellingen en aan de bloemenprijzen, want die zijn goed te noemen deze week. De laatste jaren was de impact van 1 november kleiner dan de jaren ervoor en dat weet ik aan de economische recessie in Zuid-Europa. Dit jaar is weer een beetje ouderwets wat dat betreft en dat geeft een goed gevoel.

Een slecht gevoel is er echter ook deze week en het heeft alles te maken met productkwaliteit. Een teeltprobleem op de tuin zorgt ervoor dat er veel bloemen niet mooi geworden zijn. Het zorgt voor extra sorteerwerk en meer uitval maar dat is niet het ergste, het idee dat je ergens in de teelt de plant niet goed hebt laten groeien frustreert enorm. Mogelijke oorzaken worden gevonden en teeltmaatregelen genomen maar uit ervaring weet ik dat het gevoel pas weg is als de bloemen weer helemaal naar mijn zin zijn.

De toekomst van Zentoo vraagt ook aandacht deze week want doelstellingen voor de komende jaren zijn geformuleerd en het is zaak om ze om te zetten in acties. Elke werkgroep pakt zijn eigen doelstellingen op in het jaarplan dat op één A4tje moet passen. Het is zaak om de doelen helder en meetbaar te maken zodat we goed kunnen peilen of we resultaten geboekt hebben. Goed om te zien dat op allerlei verschillende vlakken stappen vooruit worden gemaakt.

Met de tradefair in Aalsmeer over 2 weken is het zaak om volop voorbereidingen te treffen. We willen weer wat moois laten zien en dat moet goed uitgedacht worden. Samen met de Gro4U leden zal een mooie grote stand aangekleed worden waar met name de webshop een prominente rol zal krijen. Ook een nieuw product dat eraan zit te komen zal er voor het eerst te zien zijn en mijn onderbuikgevoel zegt dat het een hele goede beurs gaat worden.

Romantiek in de winter

Chrysant Romance verwerkt in een winters design door Flower Factor.

Foto & design: Flower Factor

Spring Flavours

Ready for Spring with chrysanthemums Baltica Yellow, Prosecco, Romance, Katinka, Bacardi, Haydar, Feeling Green Dark and Limoncello. 

Foto & design: LM Flower Fashion

Romantiek met Romance

Mooi opgemaakte schaal met Zentoo chrysant Romance.

Foto & design: FleuraMetz

Winter inspiratie door Flower Tales

Winter inspiratie met chrysant Prosecco door Bianca Rijkenbarg.

Foto & design: Flower Tales

Fleuramour Alden Biesen

Bollen gemaakt met Bacardi, Freshmint, Ferry en Zembla Lime.

Foto: LM Flower Fashion

Design: Sophie de Boeck

Zomerse sferen

Design met Bacardi, Stallion en Ferry.

Foto & design: LM Flower Fashion